Prof. dr hab. Janusz Kirenko urodził się w Lublinie. Ukończył studia na Wydziale Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, gdzie w czerwcu 2009 roku otrzymał tytuł naukowy profesora. W 2008 roku otrzymał prestiżowy medal „Twórcy polskiej rehabilitacji", przyznany przez kapitułę Polskiego Towarzystwa Walki z Kalectwem za wybitne osiągnięcia naukowe w dziedzinie rehabilitacji a w 2010 roku Srebrny i Złoty Krzyż Zasługi za działalność społeczną. Poza pracą naukowo-dydaktycznej i działalnością społeczną zajmuje się malarstwem. Brał udział w licznych wystawach indywidualnych i zbiorowych krajowych i zagranicznych. W 2007 roku debiutował tomikiem wierszy w konwencji haiku, pt. Nieodgadnione snu udręki, by w kolejnych latach opublikować: W drażliwości swej (2008), Takie tam, portrety, refleksje, impresje (2009), Pejzaż. W poszukiwaniu harmonii (2012).
pozostałe galerie autora
Ikony
Ikona z 2014 roku i drugiej wystawy Janusza Kirenki w Galerii Artbrut nie jest już wierną kopią Uszakowa. Utrzymane sa wprawdzie proporcje i wzór ikony z 1991 roku, ale autor włącza tu swoje doświadczenia i peregrynacje kolorystyczne. M.B. i Chrystus usytuowani są na przenikającym się ,ognisto-pomarańczowo-żółtym tle.Kolory przenikają się tworząc wrażenie dymu/wirów/rzadkich, strzępiastych chmur. Suknia M.B. bardzo prosta, bez szczegółów, koloru bordo z lekkimi rozjaśnieniami imitującymi fałdy. Podobnie z szatą Chrystusa, która jest w tonacji czerwono –żółtej z lekko zaznaczonymi licznymi fałdkami. Tutaj aureole nakladaja się na siebie w 1/3 ich części: M.B. duża z małym talerzykiem Chrystusa.
Oprócz podpisu malarza w prawym dolnym rogu nie ma żadnych napisów na ikonie .