Amatorka - malarka, członek Towarzystwa Sztuk Pięknych
w Lublinie. Potencjał i drzemiące zdolności malarskie uruchomiły się i rozwinęły z ogromną siłą w 2000 roku pod wpływem trudnego zdarzenia losowego.Twórczość sakralna, którą interesowała się całe życie stała się sensem Jej malarstwa. Anioły, kapliczki czy wizerunki Matki Bożej o różnych twarzach - barwne i kolorowe są częścią bogatej i przepięknej duszy artystki. Grażyna Kulig wystawia: zabawki i ozdoby świąteczne, które tworzy okazjonalnie w Galerii u Gacki w Lublinie a anioły i kapliczki w Sandomierzu: w Galerii Trzos (Rynek) i Zapole
(ul. Opatowska)
Kapliczka
Kapliczka z Chrystusem jest formą przestrzenną. Jest malutka, wielkości szklanki. Autorka takich kapliczek tworzy bardzo dużo i z bardzo różnorodnych materiałów. Kapliczka zbudowana jest z małego pudełka, oklejonego szarymi kawałkami papieru i tkaniny. Górna część kapliczki stanowi daszek w formie trójkąta, który cały oklejony jest małymi czarnymi i rudymi patyczkami wielkości połowy zapałek. Patyczki wklejone są nieregularnie w różnym kierunku. W środkowej części i zarazem centralnej, w pudełeczko, jakby w niszę czyli lekko zapadniętą część, wklejony jest obrazek Chrystusa w koronie cierniowej. Postać Chrystusa spogląda w górę, w niebo albo na zwieńczenie kapliczki, daszek. Kapliczka postawiona jest na płaskiej deseczce, całej oklejonej analogicznie do górnej części rzeźby małymi patyczkami. Całość formy łącznie z obrazkiem utrzymana jest w kolorach ziemi: brązach, szarościach, beżach.
Portret Dzieciątka
Portret dzieciątka jest to obraz olejny, niewielkich rozmiarów, kwadratowy, 30 x 30 cm. Całość obrazu wypełnia główka małego Chrystusa. Buzia dzieciątka jest pyzata, chłopczyk ma okrągłe, czarne oczka, czerwone w kształcie serduszka usteczka, nosek kształtny. Buzia okolona jest ciemnymi, kręconymi włosami. Głowę dzieciątka wieńczy okazała aureola, złota ale postarzana; widać na niej trochę ciemnej i turkusowej zieleni. Aureola wychodzi odrobinę poza ramy obrazu, głównie w górnej partii przedstawienia. Autorka zamyka kwadratowy obraz szeroką ramą. Rama powleczona jest materiałem, gazą, następnie pomalowana farbami olejnymi. Kolory na obrazie są ciemne, przeważają brązy i czernie, przywołują skojarzenie starego obrazu, dawnych mistrzów.