Z zawodu jest lekarzem stomatologiem. Używając terminologii medycznej malarstwem zaraziła się prawie dwadzieścia lat temu, kiedy to podjęła pierwsze próby tworzenia obrazów. Jest członkiem Towarzystwa Przyjaciół Sztuk Pięknych w Lublinie i Kazimierskiej Konfraterni Sztuki. Większość obrazów znajduje się w zbiorach prywatnych w Polsce i za granicami kraju. Tematami obrazów są pejzaże, kwiaty, portrety często z akcentami abstrakcji i surrealizmu. Warsztat artystyczny Izabelli Edeńskiej wzbogaca również pisanie ikon. W swojej twórczości posługuje się technikami olejną, akrylową i akwarelą. Ponadto od kilku lat tworzy poezję.
Pejzaż Wiatrakiem
Obraz Pejzaż Wiatrakiem – cytat z Holandii malowany jest akrylem, wielkości A-5. Opisując obraz należy podzielić go na 2 części, z których niebo stanowi 1/3 obrazu a 2/3 to ziemia: pole namalowane w perspektywie, którego linie zbiegają się na horyzoncie. Centralną częścią u zbiegu perspektywy obrazu stanowi wiatrak koloru ceglasto brązowego z 4 skrzydłami w kształcie X. w perspektywie obrazu ponad skrzydłami drzewa i lekko zarysowane domy po lewej i prawej stronie wiatraka.
Niebo zimno – błękit przeplata się szarością. Pole z niewyraźnie zaznaczonymi liniami upraw – bądź kwiatów. Świadczą o tym pastelowe kolory: przebarwienia róż z fioletem, błękity, odrobina żółcieni i ugru, z podbarwieniem/podrasowaniem ciemnej szarości – autorka stosuje minimalnie i szybkie uderzenia narzędziem – trochę przez to tworzy różnice koloru farby.
W prawym dolnym rogu obrazu wyróżniamy podpis i datę.
Gniazdo bocianie
Obraz malowany akrylem, wielkości 30x35cm. Przedstawia w centralnej części obrazu gniazdo bocianie rozpierające się na całej płaszczyźnie płótna z 3 bocianami : jeden jest siedzący i dwa stojące obok siebie. Bociany są jednakowej wielkości – białe, z lekko zaznaczonymi czarnymi piórami na skrzydłach i czerwonymi dziobami. Lekkie i szybkie zamaszyste pociągnięcia pędzla zarówno struktury gniazda i jak ptaków powodują brak uszczegółowienia obrazu a przez co obraz jest dynamiczny a kolor impulsywny/drgający. Gniazdo zbudowane z nieregularnych kreseczek różnego koloru. Tło – niebo obrazu przenikające odcienie (różne kolory) błękitu z pozostawieniem białych pustych miejsc.
W prawym dolnym rogu obrazu tłusty podpis autorki.