Rysownik, malarz i grafik - samouk w tych dziedzinach. Przygoda ze sztuką rozpoczęła się u Piotra ok. 4 roku życia, gdzie po podróży pociągiem z Warszawy zaczął rysować zaobserwowane obiekty. Podróże odbywały się nieprzerwanie 9 lat. W tym czasie Piotr jeździł do Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, gdzie zdiagnozowano u niego autyzm wczesnodziecięcy.
Od małego rysował nieprzeciętnie, wykazywał umiejętności realistycznego odzwierciedlania przedmiotów. Drożdżak urodził się 15 lipca 1987 roku w Gozdowie (woj. lubelskie, powiat hrubieszowski) podczas wspomnianych podróży Piotr poznawał: ruch, drogę, pojazdy, dworce, ludzi itd., interesowało go wszystko - jak wspomina Pani Teresa - mama Piotra. Wyjątkowo angażowały go pociągi, które potrafił po podróży rysować godzinami, do dnia dzisiejszego jest to ulubiony temat artysty.
Wystawa „Kolej na Piotra” jest zaprezentowaniem części dorobku artystycznego artysty. Prezentowane prace powstały na przestrzeni kilku ostatnich lat, krążą wokół tematyki kolei, pociągów. Po dłuższej przerwie Piotr intuicyjnie powrócił do tego co okazuje się dla Niego szczególnie ważne. W drugiej odsłonie prac spotkamy się z bardziej abstrakcyjną stroną Piotra, którą pomagał rozwijać nieżyjący już Stanisław Piro Pyra.
Pociąg
,,Pociąg”- na kartce białego papieru, o formacie 20 x 30 cm. Autor rysuje pociąg, który zapełnia całą przestrzeń kartki od lewej do prawej strony. Znamienne dla rysownika jest fotograficzne przedstawienie tematu, jedynie oglądana praca z bardzo bliskiej odległości zdradza delikatne, krótkimi kreseczkami, uderzenia cienkim narzędziem czarnego cienko pisa. W przedstawionym pociągu z lewej strony kabina maszynisty, z prawej strony, część pierwszego wagonu autor ukazuje bardzo drobne, skomplikowane elementy składowe pociągu; koła, zderzaki, śruby, szyny, najdrobniejsze napisy, wszystkie, najdrobniejsze cząstki, z których zbudowany jest ten środek lokomocji. Delikatnie, subtelnie rysuje dym unoszący się nad pociągiem, od najciemniejszych, czarnych kreseczek, aż po jasnoszare, rozproszone na górnej połowie nad pociągiem części papieru. Pociąg budowany jest światłem i cieniem, czyli delikatnymi uderzeniami długopisa aż pomocne, czarne linie. Jedną trzecią dolnej części kartki pod szynami, autor rysuje małe, krótkie, czarne, rzadkie strzępki trawy.
W prawym górnym rogu artysta umieszcza napis: PKP, pisany czarnym długopisem, litery są kanciaste, grube. W dolnym prawym rogu znajduje się podpis imię i nazwisko autora pisane jakby powoli, nieumiejętnie, dziecinnymi literami.
Pociąg
,,Pociąg” - na obrazie formatu 30 x 40 cm., techniką olejną autor ukazuje pędzący nowoczesny biały z czerwonym poprzecznym pasem pociąg. Pociąg przecina obraz od lewej do prawej strony płótno. Z prawej strony duży liściasty krzew i kabina maszynisty, z lewej widoczne dwa wagony, trzeci nie zmieścił się jest ucięty. Na dolnej części płótna jest trawa malowana trzema kolorami farb żółtą, i dwoma odcieniami zieleni jasnym i ciemnym, sprawia wrażenie kępek. Nad pociągiem pola w kolorze pomarańczowym, trochę wyżej żółtym i ciemnozielonym. Na tym ostatnim, który jest też horyzontem, artysta maluje kilka małych, białych z rudymi daszkami, domków, pośród nich trochę drzewek. Jedna trzecia obrazu, nad zabudowaniami i drzewkami stanowi jasno błękitne niebo z rozproszonymi, małymi, białymi, kłębiastymi chmurkami. Kolory na obrazie są żywe i wesołe, jakby nierealistyczne. Przed i za pociągiem, który stanowi najważniejszą część obrazu jest słup elektryczny, słupy są malowane zieloną farbą. Na samym dole obrazu prawie na środku, autor umieszcza podpis imię i nazwisko, czarnym narzędziem. Podpis jest bardzo nieporadny, zawsze taki sam na rysunku i obrazie.